Joogamaailma

Täällä voit tutustua eri lajeihin ja etsiä itsellesi sopivimman


Astangajooga

 

astanga20

Astanga on fyysisesti vaativa joogatyyli, jossa myös kunto kasvaa. Tunnit ovat hyvin samankaltaisia eri puolella maailmaa. Tunneilla tehdään aina samaa asanasarjaa. Edistyessä ohjaaja voi antaa uusia ja haasteellisempia asanoita, jotka liitetään vanhaan sarjaan. Voimakas hikoilu auttaa kehoa puhdistumaan kuona-aineista.

 

Ylös


Hathajooga ja Dynaaminen hathajooga

hatha20

Hathajooga vahvistaa ja notkistaa kehoa lempeästi sekä rauhoittaa mieltä tehokkaasti.

Tunnit koostuvat lempeiden ja dynaamisten elementtien yhdistelmästä. Tunneilla venytetään ja voimistetaan kehoa monipuolisesti tutkivassa, kokemusta kunnioittavassa hengessä. Mukana pärjää aloittelevakin joogi, mutta edistyneemmillekin tarjotaan haastetta. Liikkeet on helppo oppia ja ne sopivat kaikenikäisille ja -kuntoisille. Tunneilla kiinnitetään huomiota myös mielen ja sielun hoitoon, sillä tunnin lopuksi saatetaan sukeltaa vaikkapa enkelten maailmaan.


Dynaaminen hathajooga

Fyysinen hathajooga sopii niille, jotka ovat jo aiemmin tutustuneet joogaan ja niille, jotka kaipaavat enemmän haastetta keholle. Hoitaa ja huoltaa kehoa ja mieltä samalla tavoin kuin rauhallisempikin hathajooga.

 

 

 

Ylös


Jooga ja Pilates

Tunti yhdistää nimensä mukaisesti joogaa ja pilatesta. Tunnilla vahvistetaan erityiseesti keskivartalon asentoa ylläpitäviä lihaksia ja tehdään joogan monipuolisia harjoituksia keholle ja mielelle. Tunti sopii erinomaisesti niille, jotka haluavat keskittyä tavallista joogatuntia enemmän keskivartalon lihastuen vahvistamiseen ja saada lisää voimaa ja rentoutta sekä arkielämää, että omaa joogaharjoitusta varten.

Ylös


Kundaliinijooga

kundis

Jos olet kiinnostunut joogan henkisestä puolesta, kundaliinijooga voi olla juuri sinun juttusi. Tunneilla tehdään voimakkaita hengitys- ja asanaharjoituksia, jotka tähtäävät kundaliinienergian herättämiseen ja kokonaisvaltaisen terveyden ja tyytyväisyyden saavuttamiseen. Tunteihin kuuluu yleensä myös mantroja ja meditaatiota. 

OPETTAJA VAIHTUNUT! Liv Avtar Kaur pitää nykyään tuntia SUOMEKSI! TERVETULOA!!! <3

Ylös


Pilates

pilates20

Pilates on lempeän tehokas laji, jossa vahvistetaan selkärankaa tukevia lihaksia. Säännöllinen harjoittelu parantaa ryhtiä, vahvistaa keskivartaloa, lisää lihasvenyvyyttä ja pitää selkäsi terveenä. Harjoitukset tehdään keskittyneesti ja tarkasti hengityksen rytmittämänä. 


Pilatestuntiin kuuluu aina myös pidentäviä harjoituksia ja venyksiä. Tällä tavoin saadaan tasapainoa kehoon pilatesharjoitusten ja venytysten avulla. Pilateksen vaikutuksesta nautit pitkään tunnin jälkeen. 

 Pilates alkeistaso

Tunti sopii Pilateksen aloittamiseen. Tunnilla opetellaan pilateksen perustekniikkaa ja luodaan hyvä pohja myöhemmille harjoituksille. Pilates alkeistasossa on hyvä käydä säännöllisesti puolesta vuodesta vuoteen. Tunti sopii myös hyvin raskaana oleville ja synnytyksestä palautuville.

 Pilates perustaso

Tunti on alkeistason säännöllisesti käyneille puolesta vuodesta vuoteen tai pidempään harrastaneille. Tunti sopii hyvin selkäongelmaisille rauhallisen temponsa vuoksi.

 Pilates keskitaso 

Tunti on muutamia vuosia säännöllisesti pilatesta harrastaneille. Tunnilla tehdään keski- ja jatkotason liikkeitä virtaavana harjoituksena. Tunnilla tehdään myös muutamia klassisen repertuaarin liikkeitä. Hyvää kehon hallintaa vaativa tunti.

 

Pilatestunnille tullessa:

-aloita aina alkeistunneista tai alkeiskurssista

-tule tunnille ajoissa 

-laitathan jalkaasi puhtaat sukat ja otathan mukaasi pienen pyyhkeen

-kerro opettajalle harjoitteluun vaikuttavista asioista kuten raskaudesta, selkävaivoista

-jos tasosi on Sinulle epäselvä tule helpommalle tasolle ja kysy opettajaltasi voisitko siirtyä seuraavalle tasolle

 

Hinnat:

Kertamaksu 18€ / 15€

10- kerran kortti 140€ / 130€

Kuukausikortti 130€ / 120€

 

 

Ylös


Seniorijooga

TAUOLLA!

uusiseniorijooga

 

Ylös


Virtaavaa kehonhuoltoa

virtaava20

Kehonhuoltotunti, joka herättelee kehotietoisuuden. Tunti on hikinen ja vaativa. Tavoitteena on vahvistaa keskikehoa sekä parantaa lihaskuntoa ja nivelten liikkuvuutta. Liikkeet tehdään jatkuvana virtana, ja eri lihasryhmiä treenataan monipuolisesti. Opettaja antaa myös henkilökohtaista palautetta ja huomioi jokaisen kehitystason erikseen. Haastavaa mutta hauskaa! 

 

Ylös


Yinjooga

 

Oletko kankea, vaikka joogaat ja urheilet säännöllisesti? Teetkö raskasta ruumiillista työtä? Käytkö jatkuvasti ylikierroksilla? Yinjooga saattaa olla sinun tuntusi. Yinjoogan pitkät, monta minuuttia kestävät venytykset johdattelevat kehon syvään rauhaan. Venytykset kohdistuvat sidekudoksiin, jotka yleensä jäävät lihaksia vähemmälle huomiolle. Tunti sopii mainiosti fyysisempien joogatyylien vastapainoksi.

yin

Ylös


Äitiysjooga

 

Äitiysjoogan voit aloittaa raskauden ensimmäisen kolmanneksen jälkeen ja jatkaa omia tuntemuksia kuunnellen aina raskauden loppuun asti. Tunneille voi tulla ilmoittautumatta etukäteen, eikä aikaisempaa kokemusta joogasta tarvita. Äitiysjoogan avulla omaa kehoa ja mieltä hoidetaan, rentoutetaan ja myös valmistellaan tulevaan synnytykseen. Avaavien ja venyttävien jooga-asentojen lisäksi tehdään myös erilaisia hengitys-, hiljentymis- ja rentoutumisharjoituksia.

 

aideille

 

Ylös


Vauva ja vanhempijooga

Äiti+vauva jooga 2-12 kk

Ihana yhdessäolon tunti äideille ja vauvoille! Tunnilla äidit joogaavat ja vauvat voivat olla mukana joogaamassa sylissä, köllöttelemässä matolla tai nukkumassa harjoituksen aikana. Tunnilla annetaan huomiota sekä äideille että vauvoille, mutta huomio on erityisesti synnyttäneen äidin hyvinvointia lisäävissä asanoissa eli joogaliikkeissä. Tunnilla tehdään lempeästi raskaudesta ja synnytyksestä palauttavia harjoitteita ja tutustutaan uudelleen muuttuneeseen kehoon. Jooga-asanoissa huomioidaan lantionpohjaa, syviä vatsa- ja selkälihaksia sekä ylävartaloa avaavia liikkeitä aivan erityisesti.

Tunnilla vahvistetaan äidin ja vauvan vuorovaikutusta ja äidin taitoa rentoutua ja nauttia elämästä myös pienen hälinän keskellä. Jooga tuo sekä äidin että vauvan tähän hetkeen ja tunnilla nautitaan vauvojen elämän äänistä, silittelyistä, kohtaamisista, jooga-asanoista, oman kehon hyväksymisestä ja ihanista ensihymyistä!

Heti synnytyksen jälkeen äidin on hyvä aloittaa lantionpohjaa kevyesti aktivoivat harjoitukset ja virkistävät vaunulenkit. Vauva-arkeen tutustumiselle ja oman kehon palautumiselle on hyvä antaa hieman aikaa ennen kuin aloittaa äiti+vauva joogassa. Tunnilla on sen tähden 2 kk:n vauvojen alaikärajasuositus. Tunnille voi tulla ilman erillistä tuntivarausta sekä myös ilman aiempaa joogaharrastustaustaa.
Vauvalle on hyvä varata mukaan oma pyyhe tai viltti alustaksi. Rattaiden kanssa kannattaa saapua Shantiin Oksasenkadun ja sisäpihan puolelta, jossa myös suoja rattaille.

 

Ylös


 

 

Ylös


TRE: Tension releasing exercise

tre19

 

 

Lisätietoa löydät www.trefinland.fi sivuilta.

Ylös


Soundhealing

sound20

Maanantain Sound Healingissä vain levätään joogamatoilla, nautitaan ja annetaan äänen hoitaa.

 

Sunnuntain Tanssit ja Gongit tunnin alussa on ensin kehollisia, liikkeellisiä energiaa nostattavia helppoja harjoitteita, joiden jälkeen asetutaan joogamatoille rentoutumaan ja nauttimaan Almerin loihtimasta upeasta äänimaailmasta.

 

Gongien, äänimaljojen ja kristallikulhojen äänet hoitavat värähtelyillään ihmistä solutasolta saakka. Ääniresonaation alulle pistämä elpyminen voi tuntua kehossa vielä päiviä äänihoidon jälkeenkin.

 

Sound Healing joka maanantai klo 20-21, 4. kerros

 

Sunnuntain klo 13-15 Tanssit ja Gongit - Satunnaisesti - katso tulevat kerrat viikko-ohjelmasta https://www.jooga.fi/viikko-ohjelma/

 

    

 

 

Ylös


Joogan alkeiskurssi

Alkeiskurssikokonaisuudet, hatha/pilates sekä astanga, tarjoavat sinulle sekä fyysistä että henkistä hyvinvointia. Alkeiskurssilta selkä vahvemmaksi, ryhti suoremmaksi ja mieli notkemmaksi! Kurssit soveltuvat kaikille ikää katsomatta - aloita tutustuminen elämäsi tärkeimpään ihmiseen - itseesi. Alkeiskurssit sisältävät myös mielenkiintoisia luentoja selästä, mielestä, hengityksestä ja rentoutumisesta. Tervetuloa mukaan!  Ilmoittautumiset: info@jooga.fi 

  syys alkeet

Ylös


Naurujooga

Valokuva: Nauruviikonloppu - Naurujoogaohjaajakoulus 2018, Jyri Huhtala

krist

 

Ylös


BARRE

Barre on maailmalla huippusuosion saavuttanut treenimuoto eikä syyttä; se on supertehokasta, mukaansatempaavaa ja tuloksia syntyy nopeasti. Jos kaipaat monipuolista ja innostavaa treeniä, joka vahvistaa etenkin pakaroita, reisiä ja keskivartaloa, barre on sinua varten. Barre kehittää kestävyysvoimaa ja sytyttää ryhtiä kohottavat syvät lihakset. Tunnilta saat mukaasi voimaantuneen ja ryhdikkään olon!

Maanantaina klo 9:00-10:00
Torstaina klo 9:00-10:00
Perjantaina klo 12:00-13:00 

Hinta 18€ / 17€ kerta, 5 x 85€ / 80€

Varaa paikkasi tunnille: http://www.varaaheti.fi/flowpilates

barre

Ylös